Na rynku kosmetyków panuje bardzo duży rozstrzał cenowy. Bardzo łatwo można kupić kosmetyki za 10 zł, a z drugiej strony ich odpowiedniki za 100 zł również są dostępne nawet w tym samym sklepie. Czy warto kupować droższe kosmetyki, licząc na lepszy efekt?
Skąd bierze się taki rozstrzał?
W świecie kosmetyków bardzo ważną rolę odgrywa marka. Konsumenci w bardzo wielu przypadkach nie patrzą na składniki, a właśnie na producenta. Uważają, że jeżeli producent określonego produktu jest znany, to zapewne skład również jest bardzo dobry. Jest to niestety błąd. Wiele znanych marek celowo pozwala sobie na wykorzystywanie własnego brandu do zwiększenia sprzedaży. Co za tym idzie, podwyższają oni ceny, a niekoniecznie w parze z tym idzie jakość produktu. Powstaje wiele stowarzyszeń, które mają za zadanie demaskować takie działania, jednakże w wielu przypadkach próby te kończą się fiaskiem?
Czy cena zależy tylko wyłącznie od składu produktu?
Zdecydowanie nie. Cena nie zależy tylko i wyłącznie od samego składu. Do ceny są również doliczone ceny przechowywania oraz transportu produktu do sklepu. Również koszt stworzenia opakowania jest wliczane do ceny końcowej. W ten sposób konsument płaci nie tylko za sam kosmetyk, ale również za wszelkie działania, które powodują, że dany produkt trafia w jego ręce. Warto jednak wspomnieć o tym, że nie tylko branża kosmetyczna stosuje takie zabiegi. Dobrym przykładem jest branża żywności ekologicznej, w której bardzo ważną rolę pełni odpowiednie przechowywanie produktów.
Kupując kosmetyk, zawsze należy spojrzeć na skład produktu. Nawet jeżeli cena jest wysoka, nie oznacza to, że sam produkt jest bardzo dobrej jakości. Bardzo często płacimy za samą markę, a jak wiemy, w żaden sposób nie wpłynie to na nasze zdrowie. Dlatego nie zawsze trzeba się sugerować ceną kosmetyków. Można znaleźć wiele kosmetyków, które nie są zbyt dobrze znane, ale ich skład powoduje, że nasza skóra jest w znacznie lepszej kondycji, niż po zastosowaniu produktów ze znacznie wyższej półki. Nasze zdrowie powinniśmy traktować bardziej priorytetowo niż cenę, jaką powinniśmy zapłacić.